3 tips om jouw sales een boost te geven.

remon oktober 8, 2012 0

internet marketingHet maken van veel sales is natuurlijk wat we allemaal willen. Daarom zorg je ervoor dat je een geweldig product hebt, en dat je jouw website of webshop optimaal inricht om dit te bereiken.

En helaas, wanneer je live gaat met je product of webshop, en je na de eerste periode gaat bekijken wat je conversie is, dan blijkt dat het aantal verkopen dat je hebt toch nog wel tegenvalt. En dat terwijl je je site toch helemaal geoptimaliseerd hebt.

Maar heb je ook aan een zo eenvoudig mogelijke “user experience” gedacht? Neem jij jouw bezoekers wel stevig genoeg bij de hand om ze door het hele bestelproces heen te loodsen, en maak je het hen wel zo simpel mogelijk?

Waarschijnlijk niet, en daarom geef ik je in dit artikel 3 tips om jouw sales een boost te geven.

 

Tip 1# “Geef je kanten de keuze, maar laat ze niet kiezen”

Mensen houden er van wanneer zij meer keuzes kunnen maken bij het product dat ze willen aanschaffen, alleen het “kiezen” zelf, dat is meestal een ander verhaal. Want dat doen wij niet graag.

Daarom is het verstandig om wanneer je van hetzelfde soort product meerdere opties hebt, jij als het ware de keuze maakt voor je klant. Hierdoor zullen zij sneller beslissen om het product aan te schaffen, en er dus niet “nog even een nachtje over te slapen”.

Maar ja, hoe kun je nou de keuze van jouw klant gaan beïnvloeden op je website? Je kunt het hem niet even vertellen. Wat je zou kunnen doen is door de verschillende pakketten die jij aanbiedt voor jouw product, in tabellen te zetten. Daarna laat je er één tabel uitspringen, welke bijvoorbeeld het meest wordt verkocht. Zie het voorbeeld hieronder van een hostingbedrijf.

hoe maak ik meer sales

Doe dit nooit bij het goedkoopste pakket, want mensen kiezen de goedkoopste al van nature. Maar zorg er juist voor dat je middelste pakket er tussen uit springt onder de titel van “Meest Verkocht” of “Meest Populair“. Mensen zijn nu sneller geneigd om dit pakket aan te schaffen, want als iedereen dit pakket neemt, dan zal dat wel de beste zijn.

 

Tip 2# “Geef de optie betaling in termijnen”

Wanneer het om een grote uitgave gaat zijn mensen vaak bang om dit uit te geven. Het is daarom verstandig om deze klanten een duidelijke optie te geven om jouw product of dienst te laten betalen in meerdere termijnen.  Op die manier is het voor veel mensen wat minder eng om hun geld uit te geven omdat ze niet ineens een groot bedrag kwijt zijn, maar bijvoorbeeld maandelijks een bedrag dat zij wel kunnen missen.

Wel is het belangrijk dat je aangeeft dat het ineens betalen van je product of dienst goedkoper is. Op deze manier zullen veel mensen eerder geneigd zijn om alsnog het bedrag in één keer af te rekenen aangezien iedereen toch liever geld bespaart.

En zo heb jij dus geen rekeningen meer waar je achteraan moet gaan.

 

Tip 3# “Keep It Easy”

Het is belangrijk om het bestellen van jouw producten zo simpel mogelijk te houden. Ga daarom nooit om allerlei gegevens vragen wanneer dit totaal overbodig is. Ook is het verstandig om “quick order” systeem op te zetten waarbij het voor klanten niet nodig is om eerst een account op te zetten voordat ze ook maar iets bij jou kunnen bestellen.

Hierdoor zal de drempel weer net even wat lager liggen, en dat zal je conversie alleen maar ten goede komen.

Laat Een Reactie Achter »

*