Wordt Een Betere “Copywriter” En Je Omzet Zal Flink Stijgen.

remon juni 21, 2012 0

Wanneer jij aan internet marketing doet zul je jouw klanten op een andere manier moeten overtuigen van jouw producten en kwaliteiten dan in het “echte leven“. Een verkoper in een winkel kan bij iedere klant die zijn winkel binnenkomt al een inschatting maken wat voor iemand hij voor zich heeft, en naarmate hij meer in gesprek raakt met deze potentiele klant kan hij zijn tactiek bijsturen.

Met internet marketing gaat deze manier helaas niet op, en zul je het dus moeten doen met hetgeen jij op je website of blog plaatst. Je kunt je verhaal dus maar op één manier doen, daarom is het van belang dat je verhaal ook staat als een huis waar een potentiële klant gewoon niet omheen kan.

Je zult je bezoeker, en dus mogelijke klant, zo moeten overtuigen met jouw verhaal dat hij eigenlijk niets liever meer wil dan direct jouw product kopen. En dan noem je nou “Copywriting“.

Een hoop mensen denken dat het simpel is om “even” een leuk tekstje te schrijven over het product dat zij aanbieden. Vaak wordt er gedacht “Het is toch een goed product, dat gaan we echt wel veel verkopen”. Maar ik kan je met zekerheid zeggen dat deze stelling helaas niet opgaat.

Verkopen gaat om inspelen op emoties, en het creëren van een verlangen. Doe je dit niet, dan is er een grote kans dat je klant weg gaat omdat hij zich niet “verbonden” voelt, en dus geen verlangen heeft om het product te kopen.

 

Hoe word je een goede Copywriter?

Deze vraag is wat lastig te beantwoorden, want je hebt natuurlijk mensen die de meest geweldige teksten zo uit hun mouw weten te schudden, maar voor het grootste deel van de mensen blijft copywriting één van de moeilijkste dingen die er is.

Wil ik hiermee zeggen dat jij dit niet kunt leren? Nee, zeker niet. Oefening baart kunst zeggen ze toch? Dat geldt dus ook voor copywriting, je zult merken dat wanneer je de “regeltjes” en “trucjes” meer en meer beheerst, jij woorden en teksten op papier weet te zetten als “Pure Magie“.

Hier onder vind je alvast 3 tips die ook jou zullen helpen om beter te worden in copywriting .

 

Tip1# “Zorg Voor Een Headline Die Knalt” 
De headline (titel) van je pagina moet al direct zo pakkend zijn zodat mensen er gewoon niet omheen kunnen, zij moeten er als het ware door nieuwsgierigheid of verlangen door naar toe getrokken worden.

Ik zal je even 2 headlines geven als voorbeeld zodat het je allemaal wat duidelijker wordt.

Headline 1: Maak je buikspieren weer sterk en strak met een intensieve training met de Abbshaper.

Headline 2: “Wordt De Held Van Het Strand, En Laat Het Hart Van Iedere Vrouw Sneller Kloppen Dankzij De Abbshaper”

Zie je het verschil tussen de 2 headlines. Bij de eerste vertel ik alleen maar de kenmerken van het product, en bij de tweede zeg ik je wat je daadwerkelijk gaat bereiken, en waar je (als je een man bent) naar verlangt. Dit zal uiteindelijk dus meer verkopen opleveren.

Het gaat je niet om strakke buikspieren, maar het gaat je om wat je door die strakke buikspieren kan krijgen. Dus mooie vrouwen die jou geweldig vinden (sorry, maar zo werkt het nou eenmaal).

Als je goed hebt opgelet zie je ook dat de tweede headline tussen “aanhalingstekens” staat, en dat ieder woord met een hoofdletter begint. Hierdoor geef je jouw headline gewoon veel meer kracht mee. En ja, ik weet dat je zo taalkundig niet hoort te schrijven, maar we zijn nu niet met taalkunde bezig, maar met copywriting en sales maken.

 

Tip 2# Maak veelvuldig gebruik van alinea’s en “witruimte”.
Je ziet vaak dat wanneer mensen een tekst schrijven zij hun tekst eigenlijk aan één stuk door schrijven. Dus zonder een keer op de “enterknop” te drukken zodat er een regel wit tussen een paar zinnen komt.

Hierdoor zullen bezoekers jouw teksten niet prettig vinden om te lezen omdat er geen “rust moment” in zit. Wat ik je dus wil aanraden is om nadat je een aantal regeltjes hebt geschreven, je even een druk geeft op “enter“.

 

Tip 3# Vertel een verhaal.
De Laatste tip die ik je wil meegeven is om je bezoekers een verhaal te vertellen, en dan bedoel ik natuurlijk geen verhaal dat begint met “Er was eens”, of een heel erg technisch verhaal wat meer op een handleiding van een computertechnicus lijkt. Nee, gewoon een verhaal waarin je een onderwerp uitlegt aan een vriend van je.

Probeer je verhaal zo te schrijven alsof je in een gesprek zit met iemand, en maak het herkenbaar. Want wanneer je “herkenbaarheid” verwerkt in jouw verhaal zullen je bezoekers veel sneller geneigd zijn om door te lezen.

 

“Genereer Meer Sales Met Magie In Jouw Teksten”

copywriting cursusKunnen jouw sales ook wel een boost gebruiken, of vind je dat jouw copywriting skills wel wat beter mogen? Dan kan ik je absoluut dé in mijn ogen beste copywritingcursus  gemaakt door Ramses van der Werf aanraden. Deze cursus heet “Tekst Magic“, en die titel verdient deze cursus ook, want de stof die hierin wordt behandeld is echt pure magie met woorden.

Ramses zal je in deze cursus werkelijk alle fijne kneepjes gaan uitleggen van het schrijven van “killer headlines” en “conversieverhoogende teksten“. Dankzij de cursus “Tekst Magic” kan iedereen copywriter worden.

Klik Hier Voor De Cursus Tekst Magic

 

Laat Een Reactie Achter »

*